Ekonomi

Okullarda ortak yazılı sınav yapılabilecek

Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerleme Yönetmeliği Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin esasları düzenleyen yönetmeliğe göre okullarda sınav haftası uygulanacak. Sınav tarihleri ​​eğitim-öğretim yılı başında duyurulacaktır.

e-Okul üzerinden duyurulacaktır

Okullarda; 1. dönem 1. sınavlar: Ekim ayının son haftası – Kasım ayının ilk haftası, 1. dönem 2. sınavlar: Aralık ayının son haftası – Ocak ayının ilk haftası, 2. dönem 1. sınavlar: Mart ayının son haftası – Nisan ayının ilk haftası, 2. dönem 2. sınavlar: Mayıs ayının son haftası ile Haziran ayının ilk haftası arasında gerçekleştirilecektir. Sınav tarihleri ​​okullar tarafından eğitim-öğretim yılı başında e-Okul üzerinden duyurulacaktır.

Ortak yazılı sınavlar ülke, şehir/ilçe ve okul genelinde yapılabilir. Uygulamalı sınavlar dışında öğretmenlerin ortak değerlendirme yapabilmesine olanak sağlamak amacıyla birden fazla branşta okutulan derslerin ortak sınavlarının yapılması esas olacaktır.

Okullarda yapılacak ortak yazılı sınavların soruları, soru dağılım tablosuna göre hazırlanacak. Konu soru dağılım tablosu il sınıf/alan grupları ve Ölçme ve Değerleme Merkezi Müdürlüğü tarafından oluşturulacak.

Bakanlık, ortak sınavlarda hangi ders ve derslerin yapılacağını eğitim-öğretim yılı başında açıklayacak. Ortak yazılı sınavlar okullarda öğretmenler tarafından uygulanıp değerlendirilecek.

İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri Kurulunca karara bağlanacak.

İl/ilçe genelinde hangi ders ve kursların ortaklaşa yapılacağına ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri Kurulu karar verecek.

Ülke, il/ilçe genelinde yapılmayan tüm sınavlar okullarda ortak sınav olarak yapılacaktır.

Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında, yoğun eğitim programlarının uygulandığı sınıflarda, işletmelerde mesleki eğitime öğrenci gönderilen sınıflarda ve mesleki eğitim merkezlerinde ortak sınavlar yapılmayacaktır.

Okul öncesi ve ilkokul 1, 2, 3 ve 4. sınıf öğrencilerinin akademik ve sosyal gelişimleri sürekli takip edilecek. Öğrencilerin gelişim düzeyleri, öğretmen rehberliğinde yürütülen bireysel ve grup etkinliklerine katılıma yönelik gözlem formları, oyun bazlı değerlendirmeler ve verilen görevleri yerine getirmeye yönelik ölçme araçlarıyla takip edilecek.

Böylece ilkokul 4. sınıfta yazılı sınav süresi olmayacak. 4.sınıflarda öğrenci notları öğrenci ilerleme belgesine göre verilecektir.

Sınav haftasında da okullarda dersler verilmeye devam edilecek. Her yarıyılda her dersten iki sınav yapılacaktır. Haftalık ders saati altı ve daha fazla olan derslerde il sınıf/alan grupları tarafından karar verilmesi halinde üçüncü bir sınav yapılabilir.

Her sınavdan sonra öğrencilerin eksiklerinin tespiti için sınav analizleri yapılacaktır.

Konu ve başarı eksikleri olan öğrencilerin durumları ders öğretmeni ve eğitim kurumunun sınıf/alan grupları tarafından değerlendirilerek sınıf içi telafi yapılacaktır.

Uygulamalı dil sınavları yapılacak

Türk/Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil dersleri sınavları; Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini ölçmek amacıyla yazılı ve uygulamalı olarak gerçekleştirilecektir.

İlkokullarda Türkçenin gerçek ve keyifli kullanımını geliştirmek amacıyla öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin izlenmesi ve geliştirilmesi amacıyla özel geliştirilmiş ölçme araçları kullanılacak.

Ünite/tema ve/veya konu sonlarında öğrencilere geri bildirim vermek amacıyla öğretmenler tarafından kısa süreli sınavlar yapılabilir. Bu sınavlar notla değerlendirilmeyecektir.

Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABIDE) ile öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme, akıl yürütme ve gerçek hayat senaryoları üzerinden yorum yapma gibi üst düzey düşünme becerilerini edinme düzeyleri yıllar içinde izlenecek, değerlendirilecek ve karşılaştırılacaktır. il düzeyinde. ABIDE araştırması iki yıllık dönemler halinde gerçekleştirilecek ve her il için özel rapor hazırlanacak.

Türk dilinin korunması ve geliştirilmesi amacıyla öğrencilerin eğitim süreci boyunca edindikleri dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerindeki gelişimlerinin takip edildiği araştırma, iki yıllık dönemler halinde ve bir ülkede gerçekleştirilecek. çapında bir rapor hazırlanacak.

Öğretim programlarının öğrencilerin akademik çıktıları üzerindeki etkisini görmek amacıyla “okul temelli izleme” araştırması yapılacaktır.

Bu uygulama ile öğrencilerin belirli sınıf seviyelerinde, belirlenen derslerde kazandıkları bilgi ve beceriler takip edilerek öğrenci ve öğretmenlere geri bildirimde bulunulacaktır.

Ülkenin eğitimsel gelişimi, uluslararası izleme araştırmaları PISA ve TIMSS aracılığıyla uluslararası düzeyde izlenecektir.

Süreç odaklı ölçme, sınıf içi ölçme ve değerlendirme çalışmalarının etkinliğinin artırılması ve öğretmenlerin niteliklerinin geliştirilmesi amacıyla illerde Genel Müdürlük bünyesinde kurulan “ölçme ve değerlendirme merkezleri” etkinleştirilecektir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu